tisdag 11 april 2017

Albins operation

Idag har vi varit på sjukhuset i Skövde, på dagkirurgin.  Albin minskade ner sina halsmandlar och tog bort körtel bakom näsan. Även kallad polyper. Jobbigt att se Albin sövas när jag själv  aldrig upplevt det.
Det krånglade att sätta in kanylen så han fick sovmedicin i masken istället.
Det gick över förväntan bra.
Både jag och Henrik var med honom. Men det var bara jag som fick följa med honom in i operationssalen fram tills han somnade. Sedan gick vi och åt lunch.
Han var lite groggy när han vaknade, men han mådde inte illa. Skönt. Han åt glass, smörgås och lite yoghurt utan problem. Hemma åt han mer glass och pannkaka och är piggare nu.
Förra veckan var vi på samma sjukhus men på ögonmottagningen.
Albins årliga besök där. Han fick droppar i ögonen vilket han tycker är jobbigt. Svider direkt när han får dom och sedan är han rejält besvärad av ljus flera timmar efteråt.
Hans närsynthet låg kvar på samma nivå men hans brytningsfel hade ökat. Så nu är det nya glasögon beställda. Regeringen hade höjt bidraget från 800 kr till 1600 kr. Det tackar vi för.
Om två veckor ska vi till Östra sjukhuset och träffa Linneas läkare. Så april går till historien som sjukhus månaden.
Resten av veckan är jag hemma med barnen. Blev ofrivilligt påsklov för vår del. Igår var barnen hemma med IngMarie. Och nästa vecka jobbar Henke e.m så då får barnen vara hemma också. Så barnen får lång ledigt.
Albin får inte anstränga sig på 14 dagar. Så han får hoppa över simskola, gympa och fotbollen.
Nu håller vi tummarna för att det inte blir några komplikationer!
I helgen pyntade barnen påskriset. Får se om Albin orkar gå på påskparaden på skärtorsdag. I påskhelgen blir det lugnt. Albins mående får styra. Eventuellt blir det en tur till Elmia i Jönköping och bilmässan där.
Här hemma har vi en blivande 4-åring som längtar efter sitt 4-års kalas. Dessutom längtar båda barnen efter påskharen.
I fredags hände en terror attack i Stockholm. Flera människor dog. När det kommer så nära oss blir jag rädd. När det drabbar oskyldiga människor. Jag är tacksam för varje dag jag får med Henke och mina älskade barn Albin och Linnea.
Tacksam för livet ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar